TikTok is de toonaangevende bestemming voor korte mobiele video’s en biedt inhoud die opwindend, spontaan en oprecht is. Als een van de meest populaire apps ter wereld biedt TikTok bedrijven de mogelijkheid om een ​​grote gemeenschap van gebruikers te bereiken die prioriteit geven aan entertainment en authenticiteit. Met TikTok Ads Manager hebben bedrijven en marketeers toegang tot het wereldwijde publiek van TikTok en onze andere familie van apps. Van targeting, advertentiecreatie, inzichtrapporten en advertentiebeheertools – TikTok Ads Manager biedt je een krachtig, maar toch gebruiksvriendelijk platform waarmee je doelgroepen kunt bereiken die dol zijn op je producten of diensten. Maar hoe werkt adverteren op TikTok dan? In dit artikel beantwoorden we 6 vragen over het adverteren op TikTok.

6 vragen over adverteren op TikTok

  1. Waarom adverteren op TikTok?
  2. Welke advertentie indelingen en tools biedt TikTok?
  3. Hoe kan de advertentie effectiviteit in TikTok gemeten worden?
  4. Waar verschijnen TikTok-advertenties?
  5. Hoe zien TikTok-advertenties eruit?
  6. Hoeveel kosten TikTok-advertenties?

1. Waarom adverteren op TikTok?

Effectief bereik en betrokkenheid

Als een van ’s werelds meest gedownloade apps in 2020, omvat het publiek van TikTok meer dan 150 landen over de hele wereld. De diverse producten en doelgroepen helpen u meer klanten te bereiken en verkeer naar uw bedrijf of website te trekken.

2. Welke advertentie indelingen en tools biedt TikTok?

Creatieve advertentie-indelingen zijn belangrijk om uw publiek betrokken te houden. In TikTok Ads Manager kunt u uit verschillende keuzes formaten kiezen die het beste bij uw campagnedoelstellingen passen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot: horizontale, verticale of vierkante video’s en afbeeldingen.

Advertentie-indeling is echter slechts een stukje van de puzzel. Wat echt het verschil maakt, is dat u boeiende advertenties kunt maken en deze continu kunt optimaliseren. Daarom biedt TikTok Ads Manager unieke tools die marketeers helpen uitblinken, of je nu een 6-cijferige advertentiecampagne voert of een klein bedrijf bent met een beperkt budget.

Video Creation Kit maakt het u gemakkelijk om uw videoadvertenties te maken. Deze tool biedt u een verscheidenheid aan videosjablonen en stelt u in staat video’s te maken door uw bestaande afbeeldingen te gebruiken, zonder dat u een professionele editor hoeft te zijn.

Het beheren van advertenties kan tijdrovend zijn. Om advertentiebeheer efficiënter te maken, is er een hulpprogramma voor advertentieweergave gemaakt, genaamd Automated Creative Optimization, waarmee u het proces van het maken, weergeven en optimaliseren van uw advertenties kunt automatiseren.

Voor meer gevorderde gebruikers die advertenties naar een hoger niveau willen tillen, kunt u aangepaste doelgroepen en vergelijkbare doelgroepen maken om meer mensen te bereiken die vergelijkbaar zijn met uw bestaande klanten.

3. Hoe kan de advertentie effectiviteit in TikTok gemeten worden?

Met de meettools van TikTok Ads Manager kun je de prestaties van je advertenties volgen door gedetailleerde gegevens te bekijken en aangepaste rapporten te automatiseren.

Gebruik de TikTok-pixel om uw advertentieprestaties te volgen en uw marketingresultaten te meten door het gedrag van gebruikers op uw website te volgen.

TikTok werkt samen met tal van externe trackingbedrijven om uw advertentieconversies, in-app-acties van gebruikers, vertoningen en klikattributiegegevens bij te houden voor transparantie en nauwkeurigheid

4. Waar verschijnen TikTok-advertenties?

TikTok Ads Manager geeft je de mogelijkheid om te kiezen uit onze reeks apps voor het weergeven van je advertenties. De specifieke locatie en indeling van hoe uw advertentie wordt weergegeven, wordt plaatsingen genoemd.

Afhankelijk van de plaatsingen die u kiest, kunnen uw advertenties op vier plaatsen worden weergegeven: In-feed, Detailpagina, Post-roll en Story. Controleer de plaatsing van TikTok-advertenties voor meer informatie.

5. Hoe zien TikTok-advertenties eruit?

TikTok Ads Manager ondersteunt momenteel twee belangrijke advertentie-indelingen voor alle plaatsingen: afbeelding en video. Sommige van de apps, zoals TikTok, ondersteunen alleen videoadvertenties, terwijl andere zowel afbeeldingen als video’s ondersteunen.

6. Hoeveel kosten TikTok-advertenties?

Budget: TikTok Ads Manager biedt u twee budgetopties: dagelijks of levenslang. Uw budget kan tijdens uw campagne op elk moment worden gewijzigd en het systeem geeft niet meer uit dan het door u ingestelde budget.

Bod: een bod geeft aan hoeveel u bereid bent te betalen voor de acties die gebruikers moeten ondernemen nadat ze uw advertenties hebben gezien. TikTok Ads Manager biedt u verschillende biedmethoden om uit te kiezen.

Hoe werkt adverteren op TikTok?

Mocht u na het lezen van dit artikel nog vragen hebben dan kunt u in onze blog eens kijken naar de andere TikTok artikelen. Wilt u van start gaan om zelf op TikTok te adverteren dan kan EM Online Marketing u hier goed in bijstaan. Neem in dat geval gerust eens contact met ons op voor meer informatie of een adviesgesprek. Als u al weet wat u wil dan kunt u ook direct voor een van onze pakketopties kiezen. 

Voor meer informatie over TikTok zelf verwijzen wij u naar de website van TikTok.

Interesse in online marketing?

Wil je aan de slag met online marketing om meer bezoekers naar jou website of app te krijgen, maar weet je niet waar te beginnen? Bij EM Online Marketing zijn wij gespecialiseerd in Online Marketing en daarom ook niet voor niets een Google Partner. Maak gebruik van de kennis van onze experts en vraag gratis en vrijblijvend een adviesgesprek aan.